BESTUUR

Bestuursleden Seniorenvereniging Zaanstreek (SVZ)

Voorzitter: VACANT
Penningmeester:       M. Y. Van der Zon.        0657560210
Secretaris:  (adi)        Mw. C. Meiling.             0756166298
ledenadm.: (adi)        Mw. W. Servaas.           0756704333
Website                     Mw. A Brans Filius.       075-6352846
Lid. (adi)                    Mw. A. Huijsman.          0612294927
Notuliste                    Mw.A.P. Froom             075-6147035

Email secretariaat:
senzaan@seniorenverenigingzaanstreek.nl

Ledenadministratie: (adi) Mw. W Servaas. De Locomotief 32 0756704333
senzaan@seniorenverenigingzaanstreek.nl

Onze website: www.seniorenverenigingzaanstreek.nl of www.senzaan.nl
Email adres secretariaat: senzaan@seniorenverenigingzaanstreek.nl

Coördinatie Lief en Leed: Ina v Calcar 0299 421910

Inlichtingen:  Belastingaangifte + zorg en huurtoeslag
Mw. F. Prins              06-21233398
Mevr. M. Hollander   075-6123445
Mevr. N. van Eldert   075-6120196
Dhr. W. Timmerman 06-16623447
Dhr. J. Slot               06-28538686

Ook hulp bij het invullen van schadeformulieren mw. J. van Spanje bellen of inspreken op antwoordapparaat 075-6170623

____________________________________________________________________________________________________

VOORWOORD
Geachte leden,

De maand januari bracht ons – tamelijk onverwacht – wat sneeuw en even was er een witte wereld te zien. Inmiddels is het alweer maart en we zien de lente tegemoet.

Op 23 maart is onze jaarlijkse ledenvergadering. Dan wordt ook het jaarrapport 2023 uitgereikt met daarin, behalve de financiële gegevens van onze vereniging, ook – zoals gebruikelijk – stukjes van de diverse onderdelen van onze vereniging, zoals Lief en Leed, het verzorgen van de Belastingaangiftes voor onze leden, de Eetclub, de Vrijwilligersdag, de georganiseerde dagtrips en vakanties enz.

Na afloop van de jaarvergadering is er een presentatie over vallen en valpreventie, hoe voorkom je vallen en hoe kom je bij onverhoeds vallen weer overeind.  Deze presentatie wordt gegeven door Jos Neefjes, fysiotherapeut bij de moderne fysiotherapie praktijk “Verantwoord Bewegen”

Alvast vooruitkijkend naar de maand mei kunnen wij u laten weten dat op donderdag 23 mei, UITSLUITEND VOOR LEDEN, met een aanzienlijke bijdrage van onze vereniging, een dagtocht georganiseerd wordt naar de “Historische Driehoek”: Met de stoomtram over de spoorweg uit 1887 naar Medemblik en daarna een boottrip met Museumschip Friesland over het Ijsselmeer. Verderop in dit Senioren Kompas vindt u meer informatie. Deze nostalgische dagtocht is zeer de moeite waard.

Van 7 juli t/m 13 juli is de 7-daagse vakantie naar Ommen met verblijf in Hotel Paping, vroeger eigendom van de bekende schaatser Reinier Paping. Dit 3 sterren hotel heeft een binnenzwembad, sauna, terras voor het hotel en een mooie tuin met zonneterras en vijver achter het hotel. U heeft volpension en er zijn diverse excursies, o.a. naar een bakkerij- en ijsmuseum, u bezoekt een klompenkunstenaar, u krijgt een demonstratie van tapijt maken en u maakt een vaartocht in Giethoorn. U kunt zich nog opgeven voor deze vakantie.

Zoals u in ons Senioren Kompas nr. 1 van januari/februari kon lezen moest onze vereniging de activiteiten Bingo en Klaverjassen (tijdelijk) stopzetten. Het klaver-jassen is inmiddels overgenomen door Wijkcentrum Dirk Prins zelf, die een opvolger voor onze Ineke heeft gevonden, die op dezelfde data en tijden het klaverjassen voorzet, zij het niet onder auspiciën van onze vereniging. U, onze leden, kunnen, net als in 2023, elke 2e, 3e en 4e vrijdagmiddag klaverjassen in Dirk Prins.

Met groot genoegen kunnen wij u laten weten dat voor het organiseren en leiden van de Bingo inmiddels een opvolgster is gevonden in de persoon van Ine Verharen. De Bingo is op 1 maart 2024 weer gestart en is, evenals voorheen, op elke 1e vrijdag van de maand om 13.30 uur in Buurtcentrum De Vuister.

U allen alvast fijne Paasdagen toewensend,

Het Bestuur.